Facebook csoport

Ebből a bejegyzésből megtudhatod, miért kifizetődő céges Facebook csoport indítása 2023-ban. Arra is fény derül hogyan tudsz ingyenes módszerekkel tagokat toborozni. Emellett néhány hasznos tanács segít megvilágítani, hogyan lehet jövedelmező módon alkalmazni ezt a kiváló értékesítési csatornát.

Facebook CsoportEgy jól menedzselt Facebook csoport energiával tölti fel a Projekted, mindez ingyen van.

Céges Facebook csoport indításának előnyei

Egy vállalkozásnak általában egyetlen Facebook oldala van, de céges csoportból többet is érdemes lehet létrehozni és működtetni. Nincs semmilyen mennyiségi korlát, ezért célszerű kihasználni ezt a lehetőséget. Akár minden tevékenységi körödnek, terméktípusodnak indíthatsz egy külön csoportot. Ez azért hasznos, mert így nagyon erősen célzott üzeneteket fogalmazhatsz meg a közönséged felé, ráadásul mindezt ingyenesen teheted. Az egyetlen veszítenivalód a befektetett idő és energia. Ennél profitosabb és hatékonyabb értékesítési csatornára egy kezdő vállalkozás részére aligha létezik.

Egy Facebook csoportban mindig családiasabb, közvetlenebb a légkör, mint az oldalakon. Ez azért van, mert itt nem kizárólag az adminisztrátor posztolhat, hanem a tagok is. A bejegyzések alatti eszmecserék segítségével hatékonyan feltérképezheted a potenciális ügyfeleid óhajait, szükségleteit. Ezen információk segítségével elvégezheted azokat a változtatásokat, amelyek a célcsoportod számára vonzóbbá teszik a cégedet, márkádat. Könnyen szerezhetsz új üzleti kapcsolatokat, ismeretségeket. Ez hatványozottan igaz akkor, ha te magad vagy az adminisztrátor. Tehát érdemes nyitott szemmel járni és nem kizárólag a vevőszerzésre koncentrálni. Bármikor felveheti veled a kapcsolatot egy új beszállító vagy egy külsős aki hatékonyabbá teszi a marketing tevékenységed. Persze az is járható út ha kizárólag az értékesítésre koncentrálsz.

Ezeken a célzott felületeken hatékonyan építheted márkádat. Ha aktív vagy, akkor a tagok minden nap rendszeresen találkoznak a logóddal, a termékeiddel, a szolgáltatásaiddal, a posztjaiddal. Ingyenesen, szinte kötöttségek nélkül reklámozhatod bármilyen portékádat, természetesen a törvények betartása mellett. Idővel vállalkozásod köré más módokon nehezen aktivizálható, releváns és szegmentált közönség verbuválódik majd. Ez értelemszerűen nem megy egyik napról a másikra. Az építkezés időt és energiát igényel.

Egy új bejegyzés pillanatokon belül megjelenik a tagok telefonján. Ha az adott posztot az admin írja, arra a közönség általában méginkább odafigyel. Mivel a csoportértesítéseket viszonylag kevesen blokkolják, ezért ez egy újabb kiváló lehetőség a célcsoport ingyenes és közvetlen elérésére.

7 Jótanács

  • Egy jól kiválasztott név nagymértékben megnöveli a siker esélyét. Nyilván az a célod, hogy minél könnyebben megtaláljanak a potenciális ügyfeleid. Ennek érdekében válassz figyelemfelkeltő nevet a csoportodnak. Lehetőleg olyat, amit könnyű megjegyezni és valószínűleg a keresőmotorok is ajánlják majd az érdeklődőknek. A másik tipp amit érdemes megfogadnod, hogy a csoportod nevében legyen benne a kulcsszavad vagy a kulcskifejezésed.
  • Minden egyes Facebook csoportodnak legyen jól körülírható témája és meghatározott célja. Mindezt érdemes rögzítened is. A névjegy rovatban lehetőséged van meghatározni az általad kívánatosnak tartott szabályokat és azt is, hogy milyen következményekkel jár, ha azokat valaki megszegi. Tanácsos világosan és szigorúan fogalmaznod. Írd meg, hogy kiket vársz a csoportba és miért. Határozd meg hogy milyen típusú bejegyzéseket írhatnak a tagok és milyeneket nem. Azt is érdemes rögzítened, hogy engedélyezed-e a reklámokat és más promóciókat. Meghatározhatod, hogy egy felhasználó naponta maximum hány posztot írthat. Egy jól felépített szabályrendszer jelentősen csökkentheti a kéretlen bejegyzések számát. Mindemellett kövesd figyelemmel a közönséged által posztolt tartalmakat és szükség esetén moderáld is őket.
  • Sajnos egyre többen vannak, akik el sem olvassák a szabályzatot, hanem a belépés után azonnal elkezdik posztolni a promócióikat. Nincs ezen mit szépíteni, őket érdemes minél gyorsabban letiltani. Belőlük a legritkább esetben lesz ügyfél, csak ártanak a cégednek és a márkádnak. Természetesen vannak finomabb módszerek is. Ha van rá kapacitásod akkor egyezkedhetsz is velük, de ez kidobott idő és energia.
  • Mutass példát és légy aktív. Rendszeresen posztolj friss és releváns tartalmakat. Próbálj a legjobb tudásod szerint válaszolni a felmerülő kérdésekre. Ha egy fontos kérdésre esetleg nem tudod a választ, akkor ne restelj utánaolvasni, majd posztolni az új információkat. Természetesen a tagok hozzászólásait is kommentelheted. Ha a tematikába illő érdekességet vagy fontos információt találsz az interneten, ne habozz mindezt megosztani a tagokkal. Légy témaindító, kezdeményezz beszélgetéseket, vitákat. Aktív és segítőkész adminisztrátorként nagymértékben növelheted a márkád iránti bizalmat. Amennyiben a tagok azt látják, hogy a csoportodban minden hasznos tudnivalóhoz hozzájuthatnak, akkor egyre inkább a magukénak fogják érezni és nem mennek majd máshová. A márkád iránti bizalom értelemszerűen a konverziót is növeli.
  • A névjegy rovatban a csoportleírásban mindenképp legyenek benne a legfontosabb kulcsszavaid. Ugyanígy a posztjaidban is szerepeljenek rendszeresen ugyanazok a kulcskifejezések, amelyeket a honlapodon vagy más közösségi felületeiden használsz. Mindennek a keresőoptimalizálás szempontjából van jelentősége. A cégedre, márkádra nézve releváns kifejezések rendszeres használata növeli az esélyét annak, hogy a potenciális ügyfelek megtaláljanak.
  • Emeld ki ami fontos. Ezt egy oldalon is megteheted, de a Facebook csoportok esetében ennek sokkal nagyobb a jelentősége. A konverziót és a profitot itt leginkább a kiemelt posztjaid hozzák. Ezek a bejegyzések képviselik a céged, emiatt alaposan tervezd meg őket. Ha elkészült egy kiemelendő cikk, akkor posztold, majd válaszd a „Megjelölés közleményként” lehetőséget. Így a bejegyzés a hírfolyam tetejére kerül és ott is marad amíg el nem távolítod onnan. A kiemelt közleményeket tanácsos időnként cserélni. Jó módszer lehet, ha készítesz belőlük néhányat és rotálod őket.
  • A Meta a világ egyik legnagyobb technológiai óriása, folyamatosan fejleszti és bővíti a szolgáltatásait. Hónapról hónapra új innovációk jelennek meg a platformjain. Ha érkezik egy új eszköz, akkor légy az elsők között akik használják. Ezzel két legyet ütsz egy csapásra. Egyrészt a konkurencia előtt jársz majd, másrészt bizalmat építesz a követőid, rajongóid körében. Ez azért fontos információ, mert a Facebook az elmúlt években egyre inkább a csoportokra összpontosít az oldalak helyett. Rengeteg új funkció várható, amelyek elősegíthetik majd a céged profitábilis működését.

Nyilvános és Privát Facebook csoportok előnyei és hátrányai

Egy nyilvános csoport esetében akárki láthatja, hogy kik a csoport tagjai és a posztok is szabadon hozzáférhetőek bárki számára. Mindenki csatlakozhat, nincs szükség semmilyen adminisztrátori vagy moderátori engedélyre. A jól menedzselt nyilvános Facebook csoportok taglétszáma viszonylag gyorsan nő, viszont sajnos nagyobb az esély a kéretlen tartalom megjelenésére.

Ezzel szemben egy privát Facebook csoport esetében kizárólag a tagok láthatják a posztokat és a tagnévsort is. A csatlakozáshoz meghívóra ill. adminisztrátori vagy moderátori jóváhagyásra van szükség. A taglétszám általában mérsékelt tempóban növekszik, viszont kevesebb a spam és az egyéb kéretlen tartalom. Egy zárt céges csoport kiválóan alkalmas arra, hogy ott az érdeklődőid ügyfelekké váljanak. Ennek érdekében, érdemes kizárólag itt elérhető exclusive ajánlatokat kínálnod a tagoknak. Erre a feladatra egy kiemelt poszt nagyszerűen alkalmas.

Facebook csoport – Promótálási lehetőségek

Új tagokat leginkább úgy tudsz verbuválni, ha meghívod az ismerőseid. Ha már van legalább 50 csatlakozó, akkor érdemes megkérni őket, hogy hívjanak meg új tagokat. A Facebook csoport bejegyzéseit az oldaladon is megoszthatod, ezzel a technikával is tudsz néhány új tagot toborozni. Blogbejegyzéseidben vagy hírleveleidben is elhelyezheted a kapcsolódó csoport linkjét. Ha van már legalább 1000 csoporttagod, akkor kereshetsz partnereket, akikkel kölcsönösen ajánljátok egymást.

Konklúzió

Ingyenes, jól lehet vele célozni, gyorsan növekszik. Ha nincs, nyiss egyet. Ha van, foglalkozz vele többet.